Saturday, April 30, 2011

Apa dah jadi?

Dah lama betul tak buat entri. Cam takde disiplin lak rasanya. Kalau sibuk nak dijadikan alasan, Tun Mahathir lagi sibuk, Dato' Seri Najib lagi sibuk... Boleh aje update blog masing-masing.. Apa daa... Sah takder disiplin! Jadi, aku ingat entri kali ni nak merangkumkan journey kehidupan kami anak-beranak semenjak daripada post entri yang lama.


Sememangnya isu pecah rumah hari tu banyak memberikan impak kepada life kami sekeluarga. Banyak duit yang keluar untuk recover loss isi rumah, jadinya bajet aku memang teruk giler April ni. Umi pula dah mula exam semester. Terpaksa korbankan masa bersama keluarga untuk fokus kepada examination ni. Dia stay kat rumah mak, dan kami dua beranak tinggal kat rumah sampailah hari ni. Kesian juga kat Dayang, asyik mencari uminya. Mula-mula tu sampai menangis rindukan umi, tapi lepas dua-tiga hari dah biasa lah dia. Lagipun, abah dia ada. (Dayang lebih manja dengan aku berbanding umi).

Baru-baru ni Audit eSPKB JANM datang kat opis. Biasanya kami okay je, tapi pasal lepas ni susulan Audit Penarafan MOSTI pulak menunggu, keadaan agak kelam-kabut sikit. Everybody has gone crazy, stress and sometime act foolishly. Mana tak, member group yang diharap boleh buat kerja, cam hampeh! Sudahnya, kami pula jadi mangsa Mary. Walaupun dia tak berani 'sentuh' aku directly, tempias tu ada.

Mende lain yang jadi kat kitorang lak.... Nantilah aku story mori..
-

No comments: